február 14, 2012

Figyelem! Ez a bejegyzés már több mint 1 éves, tartalma elavult lehet!

Ma adódott egy kis (nagy) technikai problémánk, nem működnek a számítógépek. Ilyenkor nincs mit tenni, megáll az élet a patikában.

Gondoltam leírom neked, hogy normál esetben miként zajlik egy nap a patikában.

Délelőtt

Reggel 8 órakor nyit a patika, tekintve a speciális elhelyezkedésünk miatt (kvázi bevásárlóközpont, nincs orvosi rendelő a közvetlen közelben), az a tapasztalat, hogy 8-10 óra között nincs nagy mozgolódás, kevés a vevő. Szerencsére – jó idő esetén – ebben az időszakban kapjuk meg a fő nagykereskedésünktől az árut, így van rá személyzeti kapacitás, hogy rendesen átvegyük, elpakoljuk.

Számomra ilyenkor plusz feladat a számlák patikai rendszerbe való felvitele, igaz ez hála az informatikának, jó esetben csak annyit tesz, hogy a „modemen” megérkezett számlát jóváhagyom, a végösszeget és fizetési határidőt leellenőrzöm. Ami itt a legfontosabb, az árak beállítása, mivel nem biztos, hogy ugyanazon az áron érkezett a termék, mint korábban.

Tíz óra magasságában aztán beindul az élet, ekkor már jönnek vásárolni hozzánk is és az Intersparba is a vevők. Szintén 10 óra fele érkezik meg a másik beszállítónk, itt már kicsit izgalmasabb az elpakolás, de ettől a nagykereskedéstől kevesebb árut szoktunk rendelni, így ez is kezelhető.

A következő sarkallatos pont a délelőtt folyamán 11 órakor van, eddig küldhetem el az aznap délutáni szállítás megrendelőjét. Ennek a munkafolyamatnak 10:30-kor szoktam nekiállni, így nem kell kapkodni.

A patikalátogatók nagy többsége is délelőtt vagy kora délután érkezik, bár az eddigi patikavezetésnek „hála”, eléggé kevesen jönnek.

Délután

Általában 12:30 és 14 óra között van az újabb üresjárat, gyengébb forgalom. Ideális esetben pont ebben az idősávban érkezik meg a délutáni szállítás, ami így szintén könnyen elpakolható. A délutánjaink általában erősek forgalom szempontjából, 17-18 óráig van munka bőven. Erre az időszakra szoktam ígérni a magisztrális (gyógyszertárban készítendő) gyógyszerek elkészítését is, kettő órától vehetőek át.

A délután fontos sarokpontja a 17:30 perc. Ekkor szoktam nekiállni ugyanis az esti rendelés előkészítésének. Ezt igyekszem 18 órára befejezni, igaz a határidő mindkét nagykereskedőnknél 19 óra, de nem szeretem az utolsó pillanatra hagyni. Főleg, mert ezek nagyobb lélegzetvételű rendelések szoktak lenni, így jobban oda kell figyelni.

Este

Ha délelőttös vagyok, akkor általában 8-16-ig dolgozom, ha délutános, akkor pedig 12-20-ig. Az esti időszak általában már nyugisabb, 18-20 óra között szinte alig van forgalmunk. Most, télen. Nyáron szerintem jóval nagyobb lesz a pörgés ilyenkor.

Napi zárás nyomtatás, tárák (pénztár, kiszolgáló hely) zárása, bankterminálok lezárása. És gohome.

Aztán minden indul előlről…

U.i.: Épp most ment el a számítógép szerelő, mennek a gépek, nyitva a patika. Visszaszólt azért még telefonon, hogy mivel az új gépnek a ház tetején van a bekapcsoló gombja (zseniális konstrukció), így „mivel a hölgyek sok mindenre képesek, mondja már meg nekik, hogy ne pakoljanak a gépre semmit, mert egy kis érintéstől is kikapcsol”. Viccesem mondtam, hogy akkor levetetem a virágot a gépről.

nextserver A Patikablog oldalait a NEXTSERVER tárolja.