május 10, 2012

Figyelem! Ez a bejegyzés már több mint 1 éves, tartalma elavult lehet!

Öt év hosszú idő a sales (és némi marketing) területén, sok hasznos dolgot meg tud tanulni az ember. Főleg, ha egy olyan nagyvállalati (csúnya nevén hívhatjuk multinak is) környezetben teszi ezt, ahol különös figyelmet fordítanak a személyes fejlődésre, képzésre.

A legjobb trénerem a közvetlen főnököm, vezetőm volt, de profi külsős és belsős tréningeket is kaptunk rendszeresen. Ennek is köszönhető, hogy rövidke vezetői pályafutásom alatt (amikor patikavezető voltam) tudatosan és tudat alatt is inkább vezető voltam, mint főnök.

Mik a különbségek?

  • egy főnök hajtja az alkalmazottjait, míg egy vezető képzi, tanítja őket a cél vagy a jobb eredmény elérése érdekében.
  • a főnök azt mondja: én, míg egy vezető azt: mi
  • probléma esetén a főnök a hibást keresi, míg a vezető a hiba okát
  • a főnök tudja, mit, hogyan kell csinálni, míg a vezető tudja és megmutatja, mit, hogyan kell csinálni
  • egy főnök utasít, egy vezető kér
  • egy főnök azt mondja: csináld! Egy vezető azt mondja: csináljuk!
  • egy főnök mellett úgy érzed, hogy rabszolga vagy, egy vezetővel viszont közös célért dolgozol

Úgy gondolom, hogy a valóságban valahol a kettő között kell megtalálni az egyensúlyt, hiszen például vannak, akiktől nem lehet kérni egy feladat elvégzését, csak utasítani lehet, mert másképp nem végzi el az adott feladatot. Ha azonban túlzottan engedékenyek vagyunk és állandóan csak kérünk, akkor könnyen egy gyenge vezető képét alakíthatjuk ki magunkról, aki sokszor döntésképtelen.

Neked vezetőd vagy főnököd van? Hogyan tudsz jobban dolgozni?

A "Like" gombra nyomva megoszthatod ismerőseiddel a bejegyzést!

ÜGYELETES GYÓGYSZERTÁR KERESŐ

nextserver A Patikablog oldalait a NEXTSERVER tárolja.